Tuesday 24 March 2009

成為了天父的兒女

今次返鄉下,艾先生一家最想做嘅就係同卡樂B(AND ME!)安排領洗,話哂佢地係生長喺天主教國家,神唔神心一回事,領洗就同攞出世紙一樣,差不多係指定動作咁濟... 所以當艾先生一講左比屋企知我有左唔夠1...嫲嫲同艾先生講電話就話姑姐好想做BB嘅教母...

我自己點睇? 我細個都係讀教會學校,唸經由細唸到大,學校攪嘅宗教活動我都有參加,仲去過慕道班,後來唔知點解不了了知,時機未到卦...

有冇做過D乜野準備工作呀? 知道有左卡樂B,艾先生就話想開始番去MASS,咁我地逢星期日就去MASS LOR,係咁多咋...

姑姐一家就一路都有幫我地問佢地一個做神父嘅朋友點樣可以喺鄉下領洗. 呢個神父年紀雖然大,但想法好開通,佢話未上堂[慕道班],我未必唔可以領洗嘅...

就係咁,佢叫我地搵呢邊教堂嘅神父寫封介紹信話我地係返呢個教堂嘅教友,想喺呢邊領洗. 於是我地一返到去就托姑姐交封信比佢,佢就開始搵可以舉行領洗儀式嘅教堂,我地就喺屋企STANDBY. 點解咁複雜嘅? 由於佢專喺貧民窟做邊沿青少年工作,所以佢冇ATTACH喺一間特定嘅教堂,另外就係呢度嘅教堂係逢星期日先做領洗嘅.而我地就只有3日時間(等唔到星期日...),要喺咁短時間內揾一間肯做真係唔容易... 我地就一日收唔到消息都唔知今次返去有冇得領洗...

最後,我地喺第三日下午收到消息話黃昏可以去領洗!

舉行領洗嘅教堂好新,1988年建成,都係D比較"現代派簡約主意"嘅建築


舉行領洗儀式專用嘅壇

神父祝聖盤水,然後就用呢D祝左聖嘅聖水幫我地受洗


神父話卡樂B好叻 ~ 係佢主持過咁多受洗儀式中唯一一個唔喊嘅BB!

儀式用西班牙文進行,我真係聽得到好少...


不過以我好有限嘅西文所聽到嘅幾隻字,我都覺得儀式中個段故事分享好似好有意思,所以之後我就問佢地攞返個稿睇,真係一個好感動嘅故事,同大家分享下先:
La Ternura de Dios
Esta noche tuve un sueño.  Soñé que caminaba por la playa en compañía del Señor.  En la pantalla de la noche se proyectaban todos los días de mi vida.
Miré hacia atrás y vi que por cada día de mi vida, aparecian huellas sobre la arena; una huella mía y otra del Señor.  Seguí caminando adelante hasta que todos mis días se agotaron.  Me paré entonces hacia atrás y vi que en algunos sitios sólo había una huella... Coincidían estos sitios con los días más aciagos de mi vida: los de mayor angustia, los de miedo mayor y de mayor dolor...
Y pregunté entonces: “Señor, tú me dijiste que ibas a estar conmigo todos los días de mi vida, y yo acepté vivir contigo.  ¿Por qué me dejaste solo justamente en los peores momentos de mi vida?”
Y el Señor me respondió: “Hijo mío, yo te amo.  Te aseguré que estaría contigo a lo largo de todo el camino, y que no te dejaría solo ni un segundo.  Y lo he cumplido... Los días que has visto una huella sólo sobre la arena, han sido los días en los que te he llevado en mis brazos”.

翻譯成英文,內容大概如下:
The Tenderness of God
Tonight I had a dream. I dreamed that I walked down the beach in the company of the Lord. A screen in the sky was projecting every day of my life.
I looked back and saw that every day of my life, there were footprints on the sand, a track of mine and one of the Lord.  I keep walking forward till all of my days were gone.  Then I stood back and saw that at some scenes there was only a trace ... These scenes coincided with the darkest days of my life: the days of the greatest anguish, the fear of more and more pain...
Then I asked: "Lord, you told me you were going to be with me every day of my life, I accepted it and live with you.  Why was I left alone on my own  in all of the darkest moments of my life?"
And the Lord replied: "My son, I love you.  I assure you that I would be with you all along the way, and that I would not leave you, not even one single second.  And what I did ... The days that you saw only one set of footprints on the sand, have been days when I carried you in my arms."

故事分享後,神父再一次祝福大家


就這樣,我同卡樂B成為了天父的兒女. 在我來講呢次領洗係我信仰生活(再一次)的開始,日後要知要學要做嘅真係仲有好多,好多...






No comments:

Post a Comment